Sunday 27 December 2009

Speech synthesis method of EVP

Stefan Bion's homepage which aims "Einblicke zu gewähren in Vorgänge, die normalerweise im Verborgenen liegen". He has made several free software programs for windows to download with the aim of generating EVP recordings by providing the raw material to act as a carrier for the voices, "paranormal transformations of the raw material".

Here is the manual to the software EVPMaker:
http://www.stefanbion.de/evpmaker/evpmaker.htm

This method is inspired by the statement of former president of the German Association for Transcommunication Research Fidelio Köberle (Vereins für Transkommunikations-Forschung (VTF)e.V.) in 1988 -

"[...] ein künstlich hergestelltes Rohmaterial zur Verfügung zu stellen, etwa analog dem bereits vielfach benutzten Wasserplätschern oder dem Geräusch bei der Reibemethode (Struck). Ideal könnte sein ein synthetisch laufend hergestelltes Rohmaterial, das der Sprache so nah wie möglich kommt. So nah wie möglich deshalb, um den Gesprächspartnern auf der anderen Seite zu erlauben, mit möglichst geringem Energieaufwand daraus echte Sprache zu machen. Geringer Energieaufwand deshalb, weil wir wissen, daß es dann am besten funktioniert (siehe Umformungen). Das Material dürfte natürlich noch keine Sprache sein, sich aber leicht in sinnvolle Sprache verwandeln lassen. Es müßte ohne Periodizität sprudeln. Es sollte Pausen enthalten, wie normales Sprechen auch. Ohne Einsatz von Zufallsgeneratoren für die Variation von Ton und Pausen wird man nicht auskommen. [...]"


(eng translation):
"[...] to provide an artificially generated raw material, like for instance the often used noise from rippling water or Struck's "rubbing method". Ideal could be a continuously produced synthetic raw material which comes as close to speech as possible. As close as possible in order to allow the interlocutors on the other side to form real speech from it using as little energy as possible. Little energy, because we know that this works best (see transformations). The raw material must of course not already be speech but should be transformed into reasonable speech easily. It should bubble without periodicity. It should, like usual speech, contain pauses. Without the use of random generators this won't be managed. [...]"

[source: [1] Source: VTF-Post P 51, issue 2/88 - 1.4.1988, page 42]

Stefan Bion decided to use a 'real' random number generator for the focus of potential paranormal influences, with each random number assigned to a certain phoneme of the German language. "With a little practice, the originators of the voices should be able to synthesize their messages by influencing the RNG mentally..."

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